El millor gestor de fotos online ? Parlem-ne !!

Hola a tothom !!

Tornem a parlar de Màrqueting Digital i de gestió d’aplicacions en els nostres Blog de Batxillerat i  Blog de Cicles Formatius , i en aquesta ocasió us parlarem de les tres Xarxes Socials de gestió i publicació d’imatges, parlarem de FLICKR, INSTAGRAM, PINTEREST .

Són tres propostes diferents, que dia a dia han anat triant el seu públic, com passa amb totes les xarxes socials, i per tant, caldrà tenir present quin és l’objectiu que tenim en el moment de triar-ne una, ja que cal diferenciar molt bé si volem triar-ne un per a gestionar imatges personals o per a gestionar imatges corporatives, ja sigui d’empreses o de qualsevol tipus d’organitzacions.

Dues variables, doncs, hauran de ser considerades:

  1. Vull gestionar les meves fotos, de caire personal ?
  2. Si el que vull és gestionar fotos corporatives, quin és el meu públic objectiu ?

Seguint aquestes dues guies en forma de pregunta que ens hem de fer, passem a parlar de les tres opcions que avui us plantegem:

FLICKR: Bé, com fem sempre, no us amagarem quina opció és la nostra favorita, i Flickr n’és la escollida en aquesta ocasió. El gestor de fotos que Yahoo va comprar l’any 2005 presenta, des de fa un any, la possibilitat de gaudir d’un TERA de capacitat gratis, l’equivalent a més de mig milió de fotos de 6 megapíxls, una autèntica barbaritat. Flickr és una aplicació d’ “ampli aspectre”, per dir-ho d’alguna manera, és a dir, no busca cap públic en concret, i tampoc renuncia a cap, i així ho demostra el seu disseny.

A més, en destaquem la quantitat de detalls tècnics que els aficionats a la fotografia hi trobaran de cadascuna de les imatges i fotos que pujin. Un dels avantatges de Flickr és que , a més de poder insertar àlbums en un web o blog, també ho podem fer amb una sola foto, de tal manera que si tenim imatges de molta qualitat, enlloc de pujar-les al nostre gestor de continguts el que podem fer es, el que coneix habitualment, com un “embed” i aleshores serà flickr qui soporti el pes de l’àlbum o de la foto.Mireu-vos aquesta publicació del nostre Blog i ho entendreu perfectament.

INSTAGRAM: És possiblement la xarxa més dirigida, que més va seleccionar, el seu públic, i realment es va posicionar amb molta força entre el món adolescent de tot el món, gràcies especialment a ser una aplicació nascuda per a dispositius mòbils, molt pensada per a telèfons mòbils.

Es va fer famosa per la seva intel·ligent i senzilla utilització dels filtres, fins al punt que molta gent es refereix a aquests efectes citant Instagram, i el seu ús fàcil i intuitiu va fer que ràpidament la gent més jove s’obrís un perfil, ja que a més la seva integració amb Facebook i Twitter facilita compartir tot ràpidament. Facebook va comprar Instagram l’any 2012, i així la integració ja és total si tenim perfil a Instagram.

PINTEREST: El seu nom ja és un gran indicatiu del disseny que té Pinterest i els seus perfils: PIN + INTEREST, és a dir, “enganxa els teus interesos”.

Els pinborads, taulers d’anuncis, són els espais en el que es posen les fotos i videos i, com a tota xarxa, es poden seguir els dels ususaris que vulguis, seguint així els seus interesos.

Una dada curiosa i destacable de Pinterest, que no trobem en cap altra xarxa, és el domini aclaparador de les dones, ja que el 80%, sí el 80%, dels usuaris de Pinterest són dones. A més, d’entre aquestes usuàries de Pinterest, un percentatge altíssim, pràcticament el 90%, són dones d’entre 25 i 45 anys amb estudis, és a dir, el públic objectiu més interessant per a moltíssimes empreses, empreses que, òbviament, hi són, o haurien de ser-hi, a Pinterest.

Així, podriem dir, potser d’una forma massa simple, certament, que Flickr és la més utilitzada per creatius multimèdia i artistes, que Pinterest és la més interesant per a empreses, i que Instagram és la més “adolescent” i popular.

Bé, esperem que us hagi agradat a quest article, i per finalitzar, voldriem recordar-vos que sempre que utilitzeu fotos baixades de perfils de qualsevol d’aquestes xarxes, cal citar la persona que va fer la foto, una norma molt respectada i seguida pels bons usuaris de les diferents xarxes socials.

I recordeu, si us ha agradat i el trobeu útil, US CONVIDEM A COMPARTIR AQUEST ARTICLE A LES VOSTRES XARXES, només cal que utilitzeu els botons socials que teniu al cap i als peus d’aquest post. GRÀCIES A TOTS !!

Advertisements